Hangi dili öğrensem sana konuşmaya?

yollayan tutbenidüşmeden on Ağustos 27, 2007

Namu nena vigura skanda noğarğaluşa?

Mendra ûi
Mot var viövaûi
Dopstibi
Dopstibişi iâiéaôûi
İbgarûi-i!

Tolepe kayemakyoru
Skani oâiramuşa
Môala doviqvi
Sin üqorop otkumaluşa
Qvarûa vorûişi
Skanda noxtimaluşa
Var muluûi-i?

Muöo itkven a monüa üomadera
So didven namu tkvala
namu mövimak geças
A çkimi üurağobas
Var möviôûi-i?

Namu tkvalaten aüomaden
Ar Eskimos mjora
Mu iwiğarğals
Çyolis ar xişiri ntoli
Otxo dro uğun ar walonas vore
Varen akon tkvala
Oüomadu otkumaluşa

Moxtiüon awi
Skanda nontximuşi
Xe miğun-i?
Mutxa ptkva uüoreps ar öiûa
Vibgarana, domoskidu-i çelamurepe?
Mşkorineri vore-i?
Ûeûeli vore-i?
Oüomadu skaniten momotvi!

Hangi dili öğrensem sana konuşmaya?

Uzaktın
Niye yanmayacaktım
Sustum
Sustuğumda gülüyordun
Ağlar mıydın?

Kör oldum
Seni görmeye
Lal oldum
Seni seviyorum demeye
Topalken
Sana gelmeye
Gelmeyecek miydin?

Nasıl anlatılır bu ağır özlem
Nereye koymalı hangi kelimeyi
Hangi yağmur vursun
Benim kuraklığımı
Yağmayacak mıydın?

Hangi kelimeyle özler
Bir Eskimo güneşi
Ne mırıldanır
Çölde bir kum tanesi
Dört mevsimi olan bir memleketteyim
Kelime yok burada
Özlemi anlatmaya

Gelsen şimdi
Sana dokunmaya
Elim mi var
Ne desem biraz eksik
Ağlasam, kaldı mı gözyaşlarım?
Aç mıyım?
Çıplak mıyım?
Özleminle ört beni!


Sinan Badişi

0 dediki: